Eerste Week Australië

21 november 2018 - Gerroa, Australië

HEY Mates!

Duurde eventjes, maar heb nu eindelijk mijn eerste reisblog online kunnen zetten.

13 november

Acht dagen geleden begon bij Schiphol mijn avontuur voor de aankomende 6 maanden.

Er waren veel verschillende emoties aanwezig, maar uiteindelijk was het toch tijd. Tijd om het meest spannendste en vooral het allergaafste avontuur aan te gaan.

Na dat ik mijn reisgenoten weer had gezien en elkaar na een lange tijd weer hadden gesproken kwam het enthousiasme nog meer naar boven.

14 november

Onze eerste tussenstop was na 6 uurtjes in Dubai. Echt een fantastische vlucht gehad, thanks to Emirates :) Zo veel luxe en zelfs Wi Fi!

Vanuit Dubai moesten we gelijk door voor onze vlucht naar Singapore!

Waar we een gehele dag verbleven.

20:55 -> geland in Singapore! Helaas, niet zo chille vlucht, maar dat mocht de pret niet drukken, want Singapore ook nog even meepikken is altijd goed meegenomen!

Iedereen moe, iedereen had honger , dus besloten we nog gezellig met zn allen een drankje te doen, maar een gezellig tentje vinden ging niet zo makkelijk als we dachten.

We hebben letterlijk 1,5 uur lang gedwaald door de stad , in de bloed hitte, met als eindstand een bakje noodles die we in de receptie hebben opgegeten met zn allen :)

Op dat moment konden we allemaal wel huilen, maar als ik er nu aan terugdenk dan kan ik er wel keihard om lachen!

15 november

Op de planning stond de Singapore East City Tour! Wat was het leuk, maar wel regenachtig en benauwd... Toch nog wat kunnen meepikken van de stad :)

20:30 ... FINALLY TO AUSTRALIA!!!

Ook al was de jetlag bij iedereen erg aanwezig, zo was iedereen wel erg excited!

16 november

Na 8 uur bikkelen in het vliegtuig kwamen we dan eindelijk aan Sydney. Wat een reis...

Na wat enige mis communicatie met de bus die ons zou vervoeren na het hostel, waren we dan eindelijk aangekomen in het hostel, het Wake - Up Hostel. Super schoon en gaaf hostel.

Hele leuke, jonge, gezellige mensen die allemaal op zoek waren naar nieuwe vrienden. Zo had ik binnen no - time in mijn gedeelde kamer van 6 personen nieuwe vrienden!

Hoewel de jetlag aanwezig was, had ik genoeg energie over om met 3 vrienden onverwachts een uber te pakken ($10 !! ) naar The Opera House en The Harbour Bridge! Wat was het mooi. Ook gelijk een besefmomentje dat ik écht in Australië ben. Gelijk weer meegepakt :)

17 november

Een vroegertje ... 05:30 !!

De eerste echte dag in Sydney ! Vandaag stond op de planning een oriëntatie bij Work & Travel Company, wat betreft bankpas, BSN nummer en een nieuw Australisch telefoonnummer. Heleboel info in een uurtje, maar zeer handig en gebruikelijk.

Ook gelijk overgehaald met zn allen voor een surfkamp! Dat stond al op mn lijstje, maar dat het zo snel zou gebeuren, nooit verwacht en dat is juist het leuke natuurlijk. Niks plannen en onverwachts leuke dingen ondernemen met nieuwe mensen.

Na het informatieve uurtje zijn we met zn allen opnieuw , maar dan in het daglicht The Opera House en The Harbour Bridge gaan bekijken. Het blijft tof. Ik zit er nog steeds over na te denken om The Harbour Bridge te beklimmen... Heb nog eventjes de tijd gelukkig ;)

In de namiddag zijn we door de Botanic Garden gelopen en vanuit daar doorgewandeld naar Darling Harbour! Daar een heerlijk pizzaatje op met zn allen tijdens happy hour ☀️

Na zo’n dag 15,3 km gelopen te hebben, haalden we toch nog ergens  de energie vandaan om een drankje te toen bij de Mexican Party in de sidebar van het hostel. Leuke muziek, leuke vibe en hele gezellige mensen!

18 november

Blue Mountains today !! Op facebook bestaat er een groep , genaamd “ Dutchies in Australia” waar alle Nederlandse Backpackers om advies vragen en tips geven. Zo had een vriendin een oproep gedaan dat wij vandaag met een groep van 14 mensen als plan hadden om naar de Blue Mountains te gaan en vroegen of iemand zin had om aan te sluiten. Daar hebben we vele reacties op gehad en uiteindelijk zijn we met een groep van 25 met de trein ( 2,5 uur reizen) richting de Blue Mountains vertrokken! Enorm gezellig! Zo veel gelachen en gelopen! Ik kan rustig zeggen dat ik ruim 25 km heb gelopen die dag, maar dat was het zeker allemaal waard.

Deze avond waren we verstandig en besloten we vroeg ons bed in te gaan, zodat we uitgerust waren voor het aankomende surfkamp !!

19 november

De week van het surfkamp !!!!  08:00 uur uitgecheckt bij het Wake Up hostel in Sydney.

Met onze soort van goed ingepakte backpack en wel stapten we in de bus op weg naar Gerroa, Seven Miles Beach, waar de surfkamp zal plaatsvinden. Met 80 man, vooral Nederlands, in een bus, met Nederlandse hiphop muziek, is erg gezellig !

Aangekomen op het kamp, wat is gelegen op een super luxe camping, was het vechten met je groepje voor de beste kamer. En dat is zeer zeker gelukt.

Na alle regels hebben besproken en onze surfleraren te hebben ontmoet was het eerst tijd voor een overheerlijke lunch! Hamburgers !!

After that, was het tijd om de “wetty’s” (wetsuit) aan te trekken en richting het strand te lopen. Onze allereerste surfles van 2 uur! En het ging nog goed ook! Volgens mij surfleraar Jacob heb ik het talent van mn vader ;) Mijn balans en mijn techniek is goed en dat na 1 dag !

Na het intensieve middagje surfen was iedereen weer toe aan wat lekkers, maar natuurlijk wel met wat heerlijke cheape , typische backpackers wijn erbij (goone)

De avond eindigde met gezellige dansjes op de tafel en uiteindelijk met zn allen op het strand.

20 november

De zon schijnt, lucht is blauw, bijna geen wind. Kortom, een topdag om te surfen! Ondanks een  paar uurtjes slapen, had ik na het stevige ontbijt alle kracht om te surfen en beter te worden!

Na eind van de dag veel zeewater hebben binnen gekregen, maar ook veel op de plank te hebben gestaan, voelde ik me zeker voldaan.

Om de dag mooi af te sluiten werd er aardig wat goone en corona geopend op het strand en hebben we het opnieuw zeer laat gemaakt !

Tot vrijdag heb ik surfkamp en ik zal na vrijdag doorgaan naar Bondi Beach voor 5 dagen. Voor de dagen daarna heb ik nog geen planning, maar dat zal weer snel komen.

Ik zal proberen iets actiever te zijn en jullie op de hoogte blijven te houden van alle avonturen die ik zal beleven!

I’ will keep you posted !!

Cheeeeers 🏄🏼‍♀️🤙🏼

1. Marielle:
    Wat heb je dat superleuk geschreven! En wat een ervaringen na 1 week😳😳
    Kijk uit naar je mooie verhalen!
  2. Brenda:
    Hoi Meike,
    Wat super om te lezen. Wat een belevenissen en geweldig km gewoon te kijken wat er op je pad komt en te doen wat je wil. Geniet lekker van deze bijzondere periode. Kijk er naar uit aan de andere kant van de wereld je avonturen mee te beleven via je blog.
    Veel plezier!
  3. Eric:
    21 november 2018
    Leuk geschreven Meike en cool om te horen dat ik mijn surfgenen heb doorgegeven!!
    Geniet ervan.
    Dikke kus
  4. SJHoekstra.:
    21 november 2018
    Hoi Meike, geweldig begin van de reis.wij genieten mee van
    je leuke verhalen .ga zo door .liefs van Opa en Oma .
  5. Oma en opa Vroegh:
    21 november 2018
    Hoi Meike, wat een schitterende verhalen, of je al weken onderweg bent. Geniet van elke dag. Wat wij ook fijn vinden, is dat je zo gemakkelijk vrienden maakt. Wat zal jij bij thuiskomst veel te vertellen hebben. Lieve groeten en een dikke kus van oma en opa Vroegh ❤️
  6. Rosalie de Groot:
    21 november 2018
    Je bent er! En de wandelschoenen komen van pas ;-)

Prachtige verhalen meid! Have fun!

Gr Rosalie
  7. Sandra:
    21 november 2018
    Ha nichie, heerlijk zo leven zeg. Geniet er maar hard van! Kijk je wel uit voor enge mensen? 🤓
    Groetjes!