Ik leef nog !

2 februari 2019 - Gold Coast, Australië

Hoi hoi,

Ik schaam me een beetje dat ik zo lang geen blog heb geschreven, maar geen nieuws is goed nieuws toch? En dat is ook zeker waar!

De laatste keer dat ik jullie een blog heb gestuurd was met het nieuws dat ik een baantje had gevonden.

Ik was zo trots en blij dat ik een hotel / restaurant had gevonden waar ik veel nieuwe ervaringen op kon doen, wat bij me paste en wat een goede aanvulling was voor op mijn CV.

Ik ben ingewerkt als waitress in het restaurant van het hotel. Dit deed ik met veel plezier. Zelfs met zo veel plezier dat mijn leidinggevende dat terugzag en mij ook aanbood om af en toe op de rooftopbar mee te helpen. Dit was toch een stapje hoger en weer wat nieuws!

Later werd mij ook gevraagd of ik hapjes en drankjes kon serveren op de penthouse waar grote partijen werden gehouden en zelfs trouwerijen!! Toen voelde ik me al helemaal vereerd! Hier heb ik veel geleerd. Vooral hoe je moet inspelen op gasten. Ik heb zo veel verschillende type mensen ontvangen en bediend. Het ging van lompe, dronken bouwvakkers tot hele chique trouwerijen.

Ook heb ik tijdens kerst en oud & nieuw de taak gekregen om een deel van het hotel te leiden en mensen aan te sturen. Wat vond ik dat spannend... Maar oh wat was het gaaf! Gewoon collega’s aansturen terwijl zij al langer daar werken dan ik zelf ! Vind ik toch best wel cool 😎

Nu ik het toch over kerst en oud & nieuw heb... Wil ik toch wel even zeggen dat het natuurlijk wel gaaf was om het mee te maken in Australië, maar toch je familie om je heen mist en de echte sfeer die je ieder jaar hebt.

Ik vierde 2e kerstdag (die ze hier niet eens hebben) op het strand met een kerstmus, wijn en hapjes. Super leuk en gezellig, maar kerstgevoel had ik niet!

Met oud & nieuw heb ik heel hard en heel lang gewerkt. Toch heb ik wel samen met Iris voor elkaar gekregen om paar minuten voor 12 naar de rooftopbar te gaan en samen af te tellen voor het nieuwe jaar ! Ik moet vertellen dat dat wel een hele gave ervaring was ! Daar heb ik wel heel erg van genoten!

Van 14 december tot 2 januari zijn Iris en ik constant van hostel naar hostel verhuisd in verband met de prijzen die steeds bij ieder hostel omhoog liepen. Uiteindelijk ga je natuurlijk als backpacker voor de goedkoopste :)

Toch waren we het continu verhuizen wel erg beu. We wisten dat naast ons werk ook een hostel zat, dat bij het hotel hoorde, waar we altijd al goede recensies over hadden gelezen, maar achterlijk duur was.  Totdat we op het geniale idee kwamen om even simpelweg naar onze manager te lopen en heel lief te vragen of het mogelijk was om een discount te krijgen, omdat we werken voor het hotel. En ja hoor, we kregen het voor elkaar!

Met een hele gunstige prijs woonden we midden in het centrum, 1 min van het strand en 30 sec van werk. Beter dan dat kan het niet toch?!

Tussen het werken door hadden we natuurlijk ook nog af en toe een dagje vrij. We haalden daar ook alles uit.

Zo hebben Iris en ik een keer een scootertje gehuurd voor een gehele dag en hebben we de hele Gold Coast van Surfers Paradise naar Broad Beach, Mermaid Beach, Burleigh Heads, Currumbin en Coolangatta bezocht!

Super tof! De Gold Coast heeft zo veel mooie en gave dingen te bieden! En dan komt het besef dat je dan daar toch even “woont” . Best een gek idee hoor.

Zo hebben we ook 1 van onze belangrijke puntjes van deze reis van de bucketlist af kunnen strepen!! Namelijk het spotten van kangoeroes en koala’s !! Wat was het heet, maar oh wat was het leuk! Al moet je uitkijken voor die beesten, we zijn toch wel aardig dichtbij gekomen. Daardoor zijn er ook wel een aantal goede foto’s uitgekomen !

Ook hebben Iris en ik een Nederlands kamergenootje ontmoet, genaamd Diede. Super lieve en gezellige meid die al iets langer dan ons reisde en ons veel over van alles kon vertellen. Zo kende zij ook nog een meisje die au pair is in Brisbane en een weekend vrij had + de auto voor zichzelf had! Zo besloten we met z’n vieren in een hele gave 4x4 wagen naar het national park Springbrook te gaan. Daar hebben we veel gehiked en watervallen bekeken wat heel gaaf was ! In de avond zijn we naar een heel mooi strandje geweest waar je ook wel eens dolfijnen kan spotten als je geluk heb. Dit geluk hadden wij die avond helaas niet, maar hebben wel enorm genoten van de mooie avond samen met wat heerlijke drankjes, hapjes en een mooie zonsondergang.

Buiten al deze activiteiten heb ik natuurlijk speciaal voor mijn vader, maar ook een beetje voor mezelf (om in shape te blijven ;) ) een surfboard gehuurd voor een dagje! Ging toch wel weer een stuk beter als eerst!

En tussendoor heel veel verschillende strandjes bezocht, coastwalks en een beetje bijgekleurd natuurlijk. Ook erg belangrijk :)

De tijd vloog letterlijk voorbij. Bijna 2 maanden heel veel met plezier gewerkt.

Midden januari merkten Iris en ik wel dat we niet zo veel uren meer kregen als in het begin, maar dat zou wel goedkomen, dachten we .. De aantal shifts verminderde per week.

Hoe erg ik het ook naar mijn zin had hier. Ik was hier om te werken en geld te verdienen voor mijn verdere reis. Dit heb ik zeker gedaan, maar de laatste 2 weken schoot dat echt niet lekker op. Beide merkten we dat we echt een beetje onze tijd aan het verdoen waren en besloten we om de planning even weer helemaal om te gooien! Love it! Dat is dus het leuke aan backpacken! Je hebt alle vrijheid en je kan doen en laten wat je wilt.

Ik zelf was na 5 weken wel weer toe aan weer reizen en nieuwe dingen zien en ervaren. Iris dacht daar hetzelfde over. Toen hebben we even research gedaan en besloten om aanstaande donderdag naar Nieuw -  Zeeland te gaan voor 5 weken! Hier kijk ik zo enorm naar uit. We hebben per direct alles geregeld. Tickets, bussen, route etc ... We zijn helemaal ready voor Nieuw - Zeeland.

Na 5 weken het Noorder en het Zuider eiland te hebben afgereisd zullen we vanaf Brisbane de rest van de oostkust afreizen met de greyhound richting Cairns waar ik al helemaal naar uitkijk!

Het blijft een gek idee dat ik de Gold Coast ga verlaten, omdat het toch een beetje als thuis is gaan voelen.

Maar er staan heel veel nieuwe avonturen en nieuwe mensen klaar, dus het is goed zo. Tijd voor weer iets nieuws en iets anders!

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje een idee heb kunnen geven van wat ik heb meegemaakt en hoe ik dat allemaal heb ervaren.

Mijn volgende blog zal geschreven worden vanuit Nieuw- Zeeland!

Cheers !!!!!

(Ps ik ben al weer bijna 3 maanden weg !!! )

1. Puck en Rob:
    2 februari 2019
    Wat leuk om te lezen Meike! Je bent echt heel goed bezig, en dat had ik ook al verwacht. (-; Je kan ontzettend veel, heb je nu gezien. Werken en opklimmen binnen je werk, een betere kamer regelen met korting. En genoeg tijd voor lol gelukkig! Heel fijn dat je het zo goed doet en we zijn benieuwd naar je verhalen straks vanuit Nieuw Zeeland!
  2. SJHoekstra.:
    2 februari 2019
    Prachtig verhaal wij leven met jou mee .
    Geniet er van .
    Veel liefs. VanOpa en oma Hoekstra
  3. Marielle:
    Mooie samenvatting Meike! Nu weer op naar nieuwe avonturen! 😘😘
  4. Oma en opa Vroegh:
    3 februari 2019
    Hoi Meike, oma en opa hebben weer genoten van Je reisverhalen en je belevenissen. Jij kunt het fantastisch samenvatten. Langs de Gold Coast op de scooter en met de auto naar watervallen en natuurgebieden. En een opfriscursus met de surfplank. Mooi toch! Kunnen ze je niet meer afnemen. Nu a.s. donderdag naar Nieuw-Zeeland. Ander land, nieuwe mensen ontmoeten. Spannend! Heel veel plezier en tot het volgende blog. Liefs van oma en opa Vroegh ❤️xxx
  5. Sandra:
    3 februari 2019
    Bedankt voor je update Meike! We horen altijd wel wat van je moeder en opa en oma maar het is nog leuker om jouw verhaal te lezen. Goede reis naar Nieuw Zeeland toegewenst xxx
  6. Brenda:
    3 februari 2019
    Heerlijk je belevenissen te lezen. Dat er tijd tussen zit is een goed teken, tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Super tijd gehad daar met goed werk en ervaring en nu tijd om verder te gaan. Mooi dat je je plannen aan kan passen aan hoe het loopt.
    Geniet van je reis naar new zeeland. We kijken weer uit naar je nieuwe blog.
  7. Sereni:
    Hoi Meike,
    Weer mooi geschreven & super leuk om te lezen!
    I totally get that you don’t always have a chance to keep everyone back home up to date....you’re working & living every day to the fullest :-) Enjoy and have fun exploring New Zeeland!
    Remember, Kiwi’s aren’t keepers either! Keep your heart in check, okay?! xoxo
  8. Rosalie de Groot:
    5 februari 2019
    Ik had uitgekeken naar je verhaal Meike! Even wegdromen en terugdenken aan Oz ;-)
    Save travels en veel plezier (maar dat lukt aardig he!)
    Liefs!!