Tweede week Australië

2 december 2018 - Byron Bay, Australië

G’DAY MATES,

Howaya?

Met mij gaat echt fantastisch! Wat een top land is dit. Terwijl ik hier pas 2 weken ben en nog laaaang niet alles heb gezien, kan ik toch al de conclusie trekken dat ik me hier best thuis voel.

De dagen vliegen hier voorbij en zo vergeet ik weer heel snel dat ik een reisblog voor jullie zou bijhouden :)

Dus hier weer even een update van de afgelopen week. Neem vooral hier de tijd voor, want het is vooral geen kleine update.

21 november

Nog steeds midden in het surfkamp. De bedoeling was om uit te slapen, maar op de een of andere manier lukte me dat nog steeds niet. Waarschijnlijk de jetlag die nog een rol speelde.

Het was de derde dag van het surfkamp, dus het ging er wel een beetje op lijken. Al had ik de techniek en de balans al door, nu was alleen nog mijn doel om zo lang mogelijk op de plank te staan. Ik kan jullie vertellen... Dat lukte ! Wel max 15 seconden, maar dat is best lang voor hier in de wilde zee!

In de avond heerlijk met zn allen gegeten, wat wijn gehaald boven op de berg in een verdwaalde pub en het zoals elke avond weer lekker laat gemaakt op het strand met een gezellig kampvuurtje.

22 november

Na een kort nachtje werden we allemaal wakker gemaakt met teleurstellend nieuws... Het was te gevaarlijk om vandaag de zee in te gaan en te surfen. De wind was te heftig en er waren gevaarlijke dieren in de zee aanwezig, dus het risico wilden ze natuurlijk niet nemen. Volkomen begrijpelijk, maar wel erg jammer, want ik zat nu precies helemaal in de vibe.

Zo hebben we wel een pittige coastwalk in de ochtend met heel de groep gedaan met een fantastisch uitzicht. In de namiddag hadden we een lesje yoga, wat echt super chill was! Zo vloog de dag weer voorbij en heb ik in de avond voor het eerst pasta op met kangeroe! Wat was het lekker!! Zeker voor herhaling vatbaar :)

23 november

Laatste dag surfkamp, maar dan ook zonder surfen. Het weer was niks veranderd, helaas.

We hebben nog wel wat instructies gehad en alle foto’s en filmpjes bekeken. Zo keek ik toch wel terug op een hele gave week. Een week waar ik enorm veel nieuwe mensen heb leren kennen, heel lekker heb gegeten, leuke en gezellige avonden heb gehad en bovendien ook een beetje heb leren surfen! Had dit zeker niet willen missen.

In de middag was het weer tijd om alle packing cubes met heel veel frustatie in de backpack te stoppen. Is uiteindelijk ook gelukt! En zijn we weer vertrokken met de bus richting Sydney.

Daar hebben we gelijk de trein gepakt en zijn we met zn vieren naar onze volgende bestemming gegaan. BONDI BEACH! Keek ik echt enorm naar uit.

Het was toch een langere reis dan gedacht. En na een surfkamp, met niet veel uurtjes slaap en een zware backpack mee sleuren in de warmte, kan ik je vertellen dat het niet heel gezellig was.

Toch was die sfeer al snel weg bij het aankomen van ons hostel met een perfect uitzicht op de zee!

De dag hebben we weer voor de verrassing afgesloten met een lekker drankje op het strand!

24 november

De allereerste echte dag in Bondi Beach! Altijd eventjes acclimatiseren, maar dat gaat bij mij altijd best snel. We hebben er een relaxed dagje van gemaakt. Heerlijk op het strand gelegen, een beetje bijgeslapen en natuurlijk lekker verbrand. Gelijk weer van geleerd. De zon is hier gewoon “iets” feller dan bij ons.

Na een pijnlijke douche zijn we gezellig met zn allen wat gaan eten in een schattig tentje op de boulevard. Ons plan was om uit te gaan die avond, maar in Bondi Beach kan je beter een drankje doen en daar blijft het dan ook bij :(

25 november

Dit was weer een vroegertje ... Dit keer stond op de planning : cliffwalk van Bondi Beach naar Coogee beach. Dit was een route van 8 km !!

Het ging sneller dan we hadden verwacht, dus besloten we vanaf Coogee de bus te pakken naar Sydney Centre en vanaf daar de ferry te pakken maar Manly (eilandje) . Het was tenslotte zondag, dus je kon de gehele dag reizen voor $2,70 !! Daar maken wij natuurlijk als shitty backpackers gebruik van!

Manly was erg leuk! Een hele leuke sfeer en mooie stranden! Het is wel zo klein, dat je het na een dag allemaal hebt kunnen zien.

26 november

Niet een dag waar ik naar uitkeek, maar wat wel zeker moest gebeuren. Het regelen van bankzaken, simkaart installeren, nieuw Australisch telefoonnummer activeren en zo veel mogelijk CV’s uitprinten.

Dat geeft allemaal weer een voldaan en fijn gevoel als dat allemaal weer is geregeld.

Ik ben van plan om samen met Iris te gaan werken in Sydney voor 1/2 maandjes en daarna verder te reizen. Om alvast een idee te krijgen hoe makkelijk je aan een baantje komt in Sydney hebben we na de ochtend gelijk een CV afgeleverd bij een koffietentje midden in het centrum, genaamd “Macchiato”. Erg spannend was het wel voor de eerste keer, maar het ging ons beide wel goed af. Zo goed zelfs dat we beide een proefdag mochten draaien dezelfde week nog ! Hoe gaaf is dat! Het eerste tentje waar je binnenstapt, bieden ze je gelijk een trial aan!

27 november

Het was eerst de beurt aan Iris. Haar allereerste proefdag, maar het enthousiasme was snel weg nadat ze terugkwam van een pittig werkdagje. Ze had per direct besloten om  daar zeker niet te blijven. Hoe erg je daar werd behandeld, is niet oké.

Buiten dat was ik al aan het twijfelen om überhaupt te gaan werken in een stad als Sydney. Het is een hele gave stad, maar om daar te gaan werken? Ik niet. Ik word daar niet zo vrolijk van. Ik heb liever een strandtentje of een koffiebarretje aan de kust. Zo hebben we dus dezelfde dag nog besloten om voor het eerst de greyhound (het vervoer waar ik mee ga reizen voor de gehele oostkust) te boeken en de volgende avond te vertrekken naar Byron Bay om daar op zoek te gaan naar een baantje!

Na deze impulsieve acties zijn we ook nog naar de Bondi Iceberg Pool geweest! Wat een gaaf zwembad is dat! Kon het ook zeker niet laten om daar een instagramwaardig fotootje te maken :)

28 november

Om 10:00 uitgecheckt bij Bondi Beach. Wat een toffe plek was dat! Had het niet willen missen. Helaas werkte het weer niet echt mee vandaag. De gehele dag regen en mega heftige wind! Als ik nu terug denk hoe we ooit zijn aangekomen bij t station met onze backpack, rugzak en eettas, dan vind ik het toch wel erg knap.

Onze greyhound zou die avond  om 19:00 vertrekken vanaf het Sydney Central Station. Het was niet echt mogelijk om buiten te lopen in verband met het weer. Wat jullie denk ik ook niet is ontgaan, dus hebben we eerst een leuk koffietentje gepakt, genaamd Pablo & Rusty’s. Vanaf daar zijn we naar het museum gegaan (Museum of Contemporary Art of Australia)

Leuker dan gedacht en erg interessant. We hebben er uiteindelijk toch 4 uurtjes daar gespendeert.

Natuurlijk zijn we niet met een lege maag de bus ingestapt! We hebben ons zelf verwend en heerlijk gegeten bij een Thais tentje.

En toen was het tijd! Tijd om Sydney te verlaten en de greyhound in te stappen! Op naar Byron Bay. Een busreis van 12,5 uur ...

29 november

07:00 | Het was een pittige busreis, maar we hebben het overleefd! Al had ik de beste plek voorin, slapen kon ik niet.

Inchecken in het hostel was nog niet mogelijk, maar we mochten wel al gebruik maken van de douche en onze bagage afleveren. Scheelt toch een hoop. Zo hebben we daarna, voor de verrassing, in een heerlijk koffietentje aan t strand een cappucino gedronken en daarna heerlijk bijgeslapen op t strand! Nog niet zo verkeerd voor een eerste dag in Byron Bay.

Ondanks de heftige vermoeidheid die aanwezig was, hadden we toch nog de energie om in de avond met een groep wat te drinken op het dakterras van ons hostel.

Even tussendoor...  Ik zit in Byron Bay Beach House Hostel, maar wat is het hier chill! Ik hoop nu al helemaal dat ik een baantje vind, want hier vind ik het wel prima om even te blijven!

Een paar drankjes later, zijn we voor het eerst echt goed uitgeweest in Australië! Hier in Byron Bay snappen ze het gelukkig wel! Toevallig kwamen we die avond weer een boel bekende tegen van surfkamp! Blijft toch leuk dat je elkaar steeds weer terugziet.

Zo leuk dat ik om 05:30 het trappetje opliep van stapelbed om te gaan slapen ...

30 november

Iris en ik hadden afgesproken om vandaag een rondje te gaan lopen langs de boulevard en door de stad van Byron Bay om CV’s af te leveren bij leuke en gezellige tentjes. Ondanks een klein katertje, zijn we toch als echte bikkels in de hitte (ik weet dat ik niet mag klagen) op zoek gegaan. De sfeer en de mensen hier zijn fantastisch. Het ging ons ook erg gemakkelijk af en vele waren onder de indruk van de ervaringen die ik al had in de horeca voor een paar jaar :)

Ik denk dat we zo 25 CV’s hebben uitgedeeld en midden december antwoord krijgen. Voor nu is het dan afwachten en lekker uitrusten en genieten! Ook al ben ik wel toe aan een baantje!

1 december

Een besefmomentje dat ik alweer 2,5 week weg ben van huis. Hoe snel gaat de tijd!

Daarom geniet ik hier ook van elke dag en haal ik er alles uit.

Zo heb ik vandaag samen met Julia een fiets gehuurd voor $2 bij een ander hostel voor de gehele dag. We hadden wel weer een perfecte dag uitgekozen, want het was precies die dag 34 graden, de warmste dag van de week. Oeps. In de bloedhitte hebben we de gehele dag gefietst in de bergen en langs strandjes. We eindigden onze dag met een prachtige zonsondergang bij de lighthouse! Echt enorm mooi ! Zo leuk om dat gezien te hebben! Wat een uitzicht, niet normaal.

Uitgeput was ik zeker, maar niet zo erg dat ik toch besloot weer aan te sluiten bij een groep om een drankje te doen en aansluitend weer een leuke club op te zoeken.

Hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van mijn verhalen van de afgelopen 1,5 week. Ik heb in ieder geval genoten en kijk al weer uit naar de aankomende week! Ben benieuwd wat me weer te wachten staat en wat ik ga zien en ondernemen!

Greetzzzz from Byron Bay☀️

1. Eric:
    2 december 2018
    Wat heerlijk weer geschreven mate!
    Niet met een te zwaar Australisch accent terug komen he 😉. Have fun en ben benieuwd welk koffietentje je gaat werken.
  2. Puck en Rob:
    2 december 2018
    Wauw Meike, wat leuk om te lezen allemaal! Je gaat echt helemaal uit je comfort zone, goed hoor! Kangaroevlees! Ik ben trots op je en hoop dat je snel een leuk baantje vindt!
  3. Marielle:
    2 december 2018
    Weer superleuk geschreven! Kom ik ook een beetje in die sfeer😀🥂
  4. Brenda:
    2 december 2018
    Klinkt weer goed allemaal. Wat een belevenissen zeg. Heerlijk genieten en hoop dat je een leuk baantje krijgt op de boulevard. Blijf genieten en wij genieten mee van de verhalen!
  5. SJHoekstra.:
    2 december 2018
    Lieve Meike,wij genieten,mee.van al je belevenissen.
    Liefs van Opa en Oma dikke kus.
  6. Helma en Huib Vroegh:
    2 december 2018
    Lieve Meike, wat een verhalen en belevenissen. Geweldig! Ik probeer me bij sommige activiteiten een voorstelling te geven, dat is best wel moeilijk. De stranden, de natuur, schitterend! Blijf genieten van alle mooie dingen. Wij hopen dat je snel een leuke job zult vinden. Op het sportieve vlak hoeven we ons geen zorgen te maken. Wandelen, surfen en fietsen, zo blijven de spieren lekker soepel. Wij zijn benieuwd naar je volgende blog. Lieve groeten van oma en opa Vroegh
  7. Rosalie de Groot:
    2 december 2018
    Lekker he Byron Bay... wind door je haren en iedereen is daar zo ontspannen... je schrijft het goed... ze snappen het daar! Plezier hoor!
  8. Sereni:
    4 december 2018
    Hoi Meike,
    Terwijl ik je verhaal lees hoor ik je praten. Geweldig dat je zo aan genieten bent daar! Keep on Livin’ the Dream girl! X