Derde En Vierde Week Australië

16 december 2018 - Gold Coast, Australië

Good evening guys,

Ik bedacht me net om weer eens een reisblog te maken en voor de verrassing een keer op tijd zou zijn, maar het blijkt al weer meer dan 2 weken geleden te zijn dat ik een reisblog had geschreven. Zo snel gaat de tijd hier!

Het is nu 15 december en betekent dat ik al meer dan een maand van huis ben.

Echt ongelofelijk! Hoe bizar snel de tijd is gegaan en hoeveel ervaringen ik heb opgedaan in een maand.

In de afgelopen weken heb ik zeker weer nieuwe dingen geleerd, gezien en gedaan en dat wil ik graag met jullie delen. Veel leesplezier! :)

2 december

Uitgeslapen? Ja zeker! Het was een latertje, dus had wat uurtjes in te halen. Klinkt misschien als een verloren dag, maar de avond was het zeker waard kan ik jullie vertellen. Eind van de middag nog heerlijk bijgeslapen op het strand. In de avond goed gegeten en opnieuw begonnen aan een lange, maar gezellige avond.

3 december

Toch een beetje verstandig gebleven en het niet al te laat gemaakt, want vandaag stond er weer een leuke, maar zware activiteit op de planning. Namelijk Nimbin en de Minyon Falls.

Voor dat ik op reis ging heb ik een bucketlist voor mezelf gemaakt en daar staat onder andere op dat ik op de linkerbaan zou moeten rijden met een gehuurde auto.

Dit was de dag dat het zou gebeuren!

Just too excited!

Iris, Chiel en ik hebben met z’n 3en een auto gehuurd in de ochtend bij Hertz. Wel natuurlijk de lelijkste gekregen, want zo groot budget hadden we niet ;) Toch was het prima autootje!Eerst was het de beurt aan Chiel om naar Nimbin te rijden. Nimbin is een klein hippie dorpje vlakbij Byron Bay. Letterlijk elk persoon daar is stoned en elk persoon die je voorbij loopt spreekt je gelijk aan om te vragen of je wat wiet wilt kopen. Verder is het niks speciaals, maar het was wel heel grappig om dat voor een keer gezien te hebben.

De volgende bestemming was de Minyon Falls. Dit was een stukje verder op, dus Iris en ik hadden afgesproken om af te wisselen.

Ik was eerst aan de beurt... En oh wat vond ik het spannend. Bijna alle auto’s hier zijn hier een automaat en zelfs deze auto ook.

Daar gingen we dan... Opstarten, rijden, remmen alles ging goed, maar ...

Dan zijn er opeens gezellige en interessante gesprekken op komst en is deze meid erg afgeleid. Iris vertelde me dat we links af moesten slaan, dus ik trap keihard de koppeling in (die natuurlijk niet bestaat in een automaat) of ook wel de rem en stonden we opeens stil midden op de weg. Oeps.

Na dat te hebben weggelachen, was ik dus links afgeslagen, maar dan wel op de rechterkant uitgekomen in plaats de linkse kant. Dit vertelde Chiel me pas na 3 min...

Kortom, jullie snappen vast dat Iris en ik gelijk hebben gewisseld, omdat het niet zo groot succes was, hihi. Toch kan ik het van mijn bucketlist afstrepen!

1,5 uur verder zijn we bij de Minyon Falls aangekomen en zijn we eerst naar het lookout punten gelopen om de waterval van bovenaf te bekijken. Super gaaf! Toch van vele gehoord dat het van onder nog mooier blijkt te zijn, dus hadden we besloten om te gaan hiken. Dit was 6 km heen en 6 km terug... Maar het was het allemaal waard! Echt super mooi en totaal niet toeristisch!

De heenweg (bergafwaarts) was iets makkelijker en relaxter dan de terugweg... Iedereen zat er een beetje tegenop, maar het ging sneller dan we dachten. Achteraf hebben we ons zelf beloond met een heerlijke hamburger bij een leuk tentje in Byron Bay. Dit was een hele gezellige afsluiter van de dag!

4 december

The worst day ever ! Oke ik weet dat ik niet mag klagen, want uiteindelijk is het allemaal voor een goed doel, maar ik heb de gehele dag achter de computer gezeten om mijn RSA te halen. Dit is een certificaat die je moet halen voor in de horeca om alcohol te mogen schenken.

Ik begon om 10:00 ‘sochtends en was om 23:00 uur nog niet klaar, dus besloot om het de volgende ochtend af te ronden.

5 december

De wekker ging vroeg af, zodat we ons RSA eindelijk af konden ronden. Na bloed, zweet en tranen is het ook gelukt en moesten we nu nog 3 werkdagen wachten op onze uitslag...

Daarna hebben we ons zelf beloond met een heerlijke zelfgemaakte avocado toast met feta op het strand. Daar hebben we uren gelegen en weer nieuwe mensen ontmoet in de zee waar we dezelfde avond een drankje mee hebben gedaan.

6 december

Na een gezellige avond werden we wakker met 3 nieuwe gezellige kamergenoten! Altijd leuk worden :) Zo hebben we weer voor de verandering met z’n allen op het strand gelegen en eind van de middag gewandeld naar de Lighthouse om nogmaals de zonsondergang de bekijken, want dat is zeker geen straf! Blijft prachtig.

Na de zonsondergang zijn we richting het strand gelopen om de sterrenhemel eens goed te bekijken. Daar kwamen we een groep locals tegen die zojuist een kampvuur hadden gemaakt en hebben we vanaf daar genoten van de sterrenhemel. Ik wist niet wat ik zag! Ik heb wel eens een sterrenhemel gezien, maar zoals hier? Nog nooit. Prachtig.

7 december

De volgende ochtend met een groep van 10 paar stukken stokbrood met wat tzaziki en aioli gehaald bij de supermarkt en op het strand ontbeten!

In de avond ben ik voor het eerst naar een reggae feest geweest in het Beach Hotel van Byron Bay. Ik moet zeggen dat reggae feesten echt wel heel tof zijn om die mee te pikken! Enorm genoten van die avond + heel veel vage maar gezellige reggae types leren kennen!

8 december

Een verloren dag. Tot mijn verbazing tot 15:00 uitgeslapen! Was misschien ook wel een keer nodig na elke avond stappen :)

In de avond weer een klein feestje meegepakt in het hostel zelf!

9 december

Tijd om weer de beentjes te trainen!

Vandaag stond een lange, maar leuke fietsroute op de planning. Om 09:00 uur vertrokken we vanaf Byron Bay met de fiets richting Folk. Een erg leuk koffietentje gelegen aan het strand. Daar weer de fiets gepakt naar de farm “Three Blue Ducks” . Super grappig om te zien hoe het op een Australische boederij allemaal aan toe gaat. Totaal anders dan in Nederland. Daar hebben we heerlijk vegan geluncht. Na de lunch begon het zware deel van de fietstocht. 3 uur lang, berg op, berg af gefietst voor de Brokenhead beach! Google maps had ons ook nog eens de leukste route gegeven die ons stuurde naar een privé terrein, waar we dus eigenlijk niet doorheen mochten fietsen, maar toch hebben gedaan #rebels

Daardoor hebben we wel voor het eerst in 3,5 weken de eerste kangeroe gezien !! Het sprong wel in 1 flits voorbij, maar we kunnen toch zeggen dat we er 1 hebben gezien! Vanaf de kangeroe was het nog 1,5 uur bikkelen door de bergen en kwamen we uiteindelijk bij onze eindbestemming. De pijnlijke, maar vooral zure benen en kuiten was het allemaal waard.

Op de terugweg hadden we op de een of andere manier nog genoeg kracht in onze benen om over het strand te fietsen!

Ik kan jullie vertellen dat ik als een roos heb geslapen die nacht :)

10 december

Wakker geworden met een lichtelijke spierpijn in onze benen, wat niet zo gek natuurlijk, maar dan ook nog eens te horen krijgen dat je bent aangenomen in het hostel voor de housekeeping, maakt je dag natuurlijk nog veel leuker! Zeker als je hoort dat je binnen 10 min al mag beginnen!

Dit was dus het eerste ochtendje housekeeping! Ik had gelukkig een hele leuke Braziliaanse teacher waarmee ik 3 uur lang dansend mee heb schoongemaakt.

In die 3 gezellige uurtjes heb ik een hoop viezigheid gezien...

Het is goed voor de portemonnee, maar vroeg mezelf toch af waarom ik hier in godsnaam aan was begonnen.

Na 3 uur lang ploeteren werd ik beloond met mijn RSA certificaat in mijn e-mail, so happy me!

Dit moest natuurlijk dezelfde avond nog worden gevierd ;)

11 december

Mijn tweede dagje als echte schoonmaakster! Blijkbaar waren ze onder de indruk van mijn schoonmaakkunsten van de eerste dag, want ik mocht de tweede dag al gelijk een nieuw meisje inwerken? Toch vrij bijzonder.

Het hele housekeeping gedoe vonden Iris en ik vooral vrij bijzonder en we werden er beide niet echt vrolijker op.

Het was heel leuk voor 2 dagen, maar dat is het dan ook wel! Vanaf dat moment werd er per direct op het strand besloten om de greyhound te boeken voor de volgende ochtend richting de Goldcoast!

Ook wat betreft werk hadden we de hoop een beetje opgegeven. We hebben om precies te zijn 38 tentjes afgelopen. Er kwam niks uit, want de concurrentie is gewoon te groot.

Kortom, genoeg redenen om te vertrekken naar de Goldcoast!

Natuurlijk wel een leuk afscheidsfeestje gehad in het hostel met alle leuke mensen die we daar in de afgelopen 2 weken hebben leren kennen!

12 december

Time to leave Byron Bay... Het blijft een geweldige stad. En oh wat had ik daar graag willen werken, maar ik ga daar niet mijn tijd voldoen. Ik heb daar alles gezien wat ik kon zien en nu is het tijd voor nieuwe avonturen, nieuwe mensen en een nieuwe omgeving!

Het was gelukkig maar 1,5 uur met de bus richting de Goldcoast, dus dat viel al weer reuze mee!

Backpack en al weer uitgestalt en klaar om de stad te ontdekken!

Totaal anders dan Byron Bay, maar wel weer heel leuk anders!

In de avond een drankje gedaan bij The Island op de rooftopbar! Daar heerste zo gezellige sfeer , dat Iris en ik ons bedachten om daar te plekke te vragen of ze nog naar mensen zochten voor versterking van het team. En ja hoor dat hadden ze ! Volgende dag had Iris haar proefdag en ik vrijdag!

Eerste dag Goldcoast kon niet beter! Heerlijk.

13 december

Al weer een hele maand weg van huis! Ongelofelijk! Toch wel even een besefmomentje...

Vandaag een heerlijk echte “eerste” dagje in de Goldcoast gepland.

We begonnen de dag goed met een ontbijtje op het strand. Vanaf daar zijn we met zand tussen onze tenen gelopen richting de “Skybar Observation Deck”. Vanaf daar kon je de lift pakken naar verdieping 89 voor een geweldig 360 graden uitzicht over de gehele Goldcoast! Dat was INSANE !!

Na de trial van Iris (duurde maar 2 uurtjes) hebben we ook nog de sunset even meegepikt!

14 december

Zenuwen zijn erg aanwezig! Waarom? Eigenlijk geen idee! Ik wilde het gewoon goed doen, maar ik weet dat ik niet meer dan mijn best kon doen en gewoon mezelf moest blijven.

Om 18:00 uur had ik mijn trial. Iris was al vanaf 12:00 aan het werk, want die was gelijk aangenomen na haar trial, dus aan haar had ik ook geen steun :(

Zo heb ik me de gehele dag vermaakt met een Italiaans meisje, genaamd Sarah! Te grappige meid!

Voor ik het wist was het tijd om me klaar te maken en richting “The Island” te gaan voor mijn allereerste trial in Australia!!!

En wat ging het goed ! Heb al mijn skills en personality laten zien en goed ook zei mn baas. Ik was net als Iris per direct aangenomen en mochten beide gelijk ons contract tekenen!

Hoe gaaf is dat! Aangenomen als waitress in een hotel voor de rooftopbar, het restaurant en de penthouse! Stiekem toch best wel trots op mezelf :)

Na enige vreugde dansjes in de lift verder, kregen we beneden te horen dat de volgende dag gelijk onze eerste echte werkdag was!

Jullie willen niet weten hoe heerlijk ik na deze dag heb geslapen!

15 december

Heerlijk uitgerust en wel een top ontbijtje gemaakt en een beetje nagenoten van afgelopen avond. We waren beide erg benieuwd wat ons te wachten stond deze eerste werkdag, dus gingen er met vol plezier heen!

Onze manager Blake stond ons al op te wachten en bracht ons naar de penthouse van het hotel met een “ocean view”. Echt wauw!

Er stond daar een Hawaii Christmas party gepland voor die avond en de eerste gasten konden binnen een half uur al binnenlopen.

We begonnen beide als ontvangstdame. Een drankje aanbieden, fijne avond wensen en vooral blijven lachen, dus dat was makkelijk geld verdienen voor de eerste 2 uurtjes!

Daarna alleen maar hapjes en drankjes geserveerd voor de gasten. Toen ik daar rondliep met mijn plateau vol glazen wijn, bier en champagne + een ocean view, had ik toch wel weer een besefmomentje dat ik gewoon aan het werk ben in Australië in de Goldcoast! Hoe cool is dat!!!

Tegen het eind van het feest werden we naar beneden gestuurd (restaurant) om daar gerechten en drankjes uit te lopen. Zo vloog de tijd voorbij en waren we rond 01:00 klaar met onze allereerste werkdag!

Wat was het leuk! Ik kijk uit naar de aankomende 2 maanden waarin ik nog zo veel meer ga leren in dit hotel!

———————————————

Nogmaals excuses voor mijn late reisblog, maar ik hoop dat ik met deze lange versie het een klein beetje goed heb kunnen maken en jullie het met veel plezier hebben gelezen!

Cheeeeers guys🤩

1. Puck en Rob:
    16 december 2018
    Goed zeg Meike! Leuk om te lezen allemaal, je kunt het! Geniet en groet van tante Puck
  2. Sandra:
    16 december 2018
    Super leuk om je verhalen te lezen Meike! Wat fijn dat je nu eindelijk werk hebt, lekker even wat bij verdienen. Groetjes van ons
  3. SJHoekstra.:
    16 december 2018
    wat leuk al die mooie verhalen .
    Wij genieten mee en jij maakt heel wat mee.
    feesten en nu werken mooie baan heb je nu gevonden .
    lieve groet van opa en oma.(in het nieuwe huis wordt
    hard gewerkt jij krijg ook een mooie kamer) .
  4. Marielle:
    16 december 2018
    Mooi geschreven lieverd!!! Ik zie het helemaal voor me! Die schoonmaakskills kan je altijd nog thuis toepassen😉 Heel veel werkplezier!💪🏼😘😘
  5. Eric:
    16 december 2018
    Weer een mooi verhaal lieverd en je mag zeker trots op jezelf zijn. All the way from Schiedam nu aan de bloody Gold Coast van Australie werkend op een gave rooftop.
    Cool hoor.
    😘👍👊🏿
  6. Brenda:
    16 december 2018
    Super hoor. Weer mooie avonturen en nu een leuke baan.
    Geniet ervan en wissel het werken en feesten lekker af.
    Groetjes van ons allen.
  7. Oma en opa Vroegh:
    18 december 2018
    Lieve Meike, elke keer weer laat je ons versteld staan van je belevenissen. Blijven vragen bij al die eetgelegenheden of ze werk voor je hadden. Na al die teleurstellingen is het uiteindelijk toch gelukt. De aanhouder wint. Knap dat je bijna alles aanpakt. Van schoonmaakwerkzaamheden tot het leuke werk drankjes en hapjes serveren. Auto rijden aan de linkerzijde, ook een belevenis. Leuke dingen doen zoals lekker naar het strand en feestjes meemaken en dan heerlijk uitslapen. Blijf genieten. We zien uit naar je volgende blog. Lieve groeten van oma en opa Vroegh
  8. Rosalie de Groot:
    19 december 2018
    Je doet het maar mooi allemaal! Weer zo leuk om met je mee te lezen! Ik ga dat hotel nog es even googlen ;-)
    Liefs!